Selecteer je website

Jaarverslag 2016: verhalen van verandering vrijdag 2 juni 2017

Dorcas presenteert vandaag het jaarverslag over 2016. In het jaarverslag vertellen we over de impact van ons werk. We ondersteunden bijna 800.000 mensen in zestien landen in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We delen de successen, de leerpunten en ook de persoonlijke verhalen van de mensen die we mochten ondersteunen. Verder vertellen we hoe we mensen in Nederland konden betrekken bij ons werk, bijvoorbeeld in Dorcas-winkels en met de Dorcas Voedselactie. Daarnaast laten we zien hoe  het financieel is gegaan en hoe we ons hebben voorbereid op een nieuwe strategische periode. We schreven nieuwe teksten die woorden geven aan ‘het verhaal van Dorcas’. Deze zijn ook te lezen in het jaarverslag.

Coverstory
Een van de verhalen is die van Wolda, een boer uit Ethiopië, die op de cover van het jaarverslag staat. Hij vertelt:
 ‘De grootste verandering in mijn leven is dat mijn kinderen nu naar school gaan. Ze krijgen nu goede kleding en schoenen. En ze zijn slim: ze tellen hun geld. Wat ik heb geleerd, doen zij dus nu ook! Ik ben een blij man! Mijn denken is echt veranderd. We werken harder en we zien ook het resultaat. Ik geniet er dagelijks van.’

Het jaarverslag is te bekijken op dorcas.nl/jaarverslag.